Wat was dat leuk: Eindelijk weer een volleybaltoernooi!

25 juni 2022 was het dan eindelijk zover. Het toernooi was een stuk kleiner dan we gewend waren, maar niet minder leuk. Hopelijk tot volgend jaar op 15 april 2023.

Nu maar even nagenieten met de foto’s van 2022.

Toernooifoto's

axiale_spa_volleybal_2022_lr_0048

Teamfoto's

axiale_spa_volleybal_2022_lr_0258

Eindelijk weer een volleybaltoernooi!

Uit de enquête is gebleken dat er veel animo is voor een nieuw toernooi. Om de kans dat deze door kan gaan te vergroten hebben we de datum verplaatst naar 25 juni 2022. Wij hebben er zin in! Tot dan!

Het toernooi zal naar verwachting een iets ander karakter hebben. Er is namelijk een hoop gebeurd de laatste jaren. Iedereen is weer drie jaartjes ouder geworden en we hebben weinig mogen bewegen wat bij onze aandoening niet goed is. Maar we hopen dat iedereen deze periode toch goed is doorgekomen. Ook bij de reuma- en bechterew patiëntenverenigingen is veel gebeurd. Door de strategie van ReumaNederland en een vergrijzing in de besturen zijn er al diverse verenigingen en oefengroepen opgeheven. Daar sturen we zeer binnenkort een apart bericht over. Het kan wel betekenen dat teams niet meer bestaan of compleet zijn. Maar iedereen kan mee blijven doen, als individu, duo, team of welke samenstelling dan ook. Het bewegen met elkaar op een gezellige manier blijft centraal staan!! Misschien wordt dat deel van het karakter van ons toernooi juist wel extra benadrukt.

Bechterew Volleybaltoernooi

Stichting Axiale SpA Nederland organiseert het internationale Bechterew Volleybaltoernooi met deelname uit binnen- en buitenland. Dit toernooi vindt eenmaal per jaar plaats. Op 8 velden spelen dan zo’n 250 tot 300 axiale SpA patiënten volleybal met een lichtere bal en vereenvoudigde spelregels. Het is ieder jaar weer geweldig om te zien hoe leuk de mensen dit toernooi vinden. Ons volleybaltoernooi is vooral een gezellig en sportief evenement. Meedoen is belangrijker dan winnen.
Zo’n jaarlijks evenement motiveert ons allemaal om een jaar lang weer te gaan oefenen. We weten allemaal dat dat essentieel is voor onze gezondheid met axiale SpA, maar ook dat het soms moeilijk is om het vol te houden. Stichting Axiale SpA Nederland is er van overtuigd dat het toernooi helpt om te blijven oefenen en sporten, en dat is toch het beste voor onze ziekte.

Voorlopig programma

09.45 uur Ontvangst en gelegenheid tot omkleden
10.45 uur Opening toernooi
11.00 uur Gezamenlijke muzikale warming-up
11.15 uur Scheidsrechters instructie
11.30 uur Start volleybaltoernooi
17.00 uur Einde toernooi / omkleden
17.30 uur Prijsuitreiking en afsluitende borrel in restaurant boven de sportzaal (als dit dan is toegestaan ivm Corona)
20.00 uur Sluiting

Schrijf je hier in

De inschrijving is gesloten

Voor het toernooi van 25 juni 2022 kan worden ingeschreven tot en met 15 april 2022.
Na inschrijving voor het toernooi worden jullie nader geïnformeerd met het definitieve programma en ontvangen jullie tevens een routebeschrijving. Deze informatie is ook altijd via deze webpagina beschikbaar.
Er zijn 2 inschrijfformulieren beschikbaar:

Inschrijfformulier voor het inschrijven van complete teams (met een minimum van 6 en een maximum van 10 deelnemers)

Inschrijfformulier voor individuele spelers, duo’s of enkele spelers die (samen) aan een team willen worden toegevoegd

Wacht niet te lang met inschrijven want het aantal teams wordt mogelijk beperkt door de te nemen Corona maatregelen.

Kosten

Stichting Axiale SpA Nederland dient voorzichtig om te gaan met de huidige beschikbare financiële middelen. Om het toernooi voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te houden hebben wij geprobeerd de kosten voor deelname zoveel mogelijk te beperken. De kosten zijn € 12.50 per persoon. Hierbij zijn inbegrepen:

• deelname aan het volleybaltoernooi;
  • 2 consumptiebonnen (overdag of tijdens de afsluitende borrel te gebruiken);
  • een heerlijk lunchpakket;
  • hapjes tijdens de afsluiting.

De betaling van deelnamekosten moet in de loop van mei plaatsvinden. Wij sturen daarvoor een betaalverzoek per email. In verband met alle onzekerheid door Corona zullen wij coulant zijn met eventuele retourbetalingen.

NB. Houd ook rekening met de parkeerkosten, zie onderaan deze pagina

Informatie voor de deelnemers

PROGRAMMABOEKJE

Het programmaboekje komt beschikbaar als download.

SPECIALE BALLEN

Er wordt met speciale lichtere volleyballen gespeeld. Deze ballen kunnen besteld worden via onze bestelservice.

SPELSCHEMA EN SCHEIDSRECHTERSINDELING

Wij werken momenteel aan het spelschema met de scheidsrechtersindeling.

SPELREGELS

Klik hier voor het downloaden van de aangepaste volleybalspelregels voor Bechterew oefengroepen en toernooien in PDF formaat.

SCHOEISEL

Het dragen van schoenen met zwarte zolen of schoenen die ergens anders worden gedragen dan in een sportzaal, is niet toegestaan.

LUNCH

Voor alle deelnemers wordt een lunchpakket verzorgd. De standaardpakketjes worden in de grote hal vlakbij de sportzaal uitgegeven. Vegetarische en halal lunches kan je in restaurant de Heksenketel ophalen.
Toeschouwers dienen zelf voor hun lunch te zorgen.

Corona maatregelen

We mogen weer gezamenlijk sporten. Heel gezond natuurlijk, maar we leven helaas nog steeds in een wereld met COVID. Een deel van onze medesporters zijn kwetsbaar door leeftijd, gezondheid of medicatie. Hou rekening met en respecteer elkaar. We zullen tijdens het toernooi de op dat moment geldende RIVM-regels aanhouden.
In alle ruimtes zijn flesjes handendesinfectans te vinden.
Ruimtes zullen worden schoongemaakt door medewerkers van de Galgenwaard.

Ben je ziek, blijf thuis. Krijg je COVID gerelateerde klachten tijdens het toernooi? Wees wijs en ga naar huis. Heeft een medesporter buiten het veld behoefte aan 1,5 meter afstand, geef hem/ haar die. Op die manier houden we het voor iedereen leuk en bovenal veilig.

Voorkom blessures en verlies van je spullen

VOORKOM BLESSURES!

Door onderstaande aanwijzingen te volgen, kan je de kans op blessures aanzienlijk verminderen:

• Zorg er voor dat je zo fit mogelijk aan de dag begint,
  • Doe mee aan de warming-up,
  • Beweeg enkele minuten voor iedere wedstrijd om je spieren op te warmen,
  • Maak je veters voor iedere wedstrijd goed vast,
  • Doe tussen de wedstrijden een vest of trui aan,
  • Eet 2 uur voor aanvang van de wedstrijden een goede maaltijd en eet voldoende gedurende de gehele dag,
  • Denk er ook aan om voldoende te drinken, veel water of sportdrank.
  • Houd rekening met elkaar, niet iedereen is even soepel J,
  • Gebruik géén alcohol voor of tussen de wedstrijden,
  • Voorkom blessures door net- en voetfouten. Door de handen en voeten op de eigen speelhelft te houden, voorkom je contact met de tegenstander.

Heb je een blessure? Meld je bij de EHBO! Zij sturen je indien nodig naar de fysiotherapeut of sportmasseur.

AANSPRAKELIJKHEID

Stichting Axiale SpA Nederland doet zijn uiterste best om het toernooi zo goed mogelijk te organiseren.
Let echter op het volgende:

Deelname aan alle sportieve activiteiten die door de Stichting Axiale SpA Nederland worden georganiseerd geschied uit vrije wil en volledig op eigen risico. Stichting Axiale SpA Nederland kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor diefstal van eigendommen of voor letselschade bij ongevallen in welke vorm dan ook.

Bereikbaarheid en Parkeren

Adres:
Galgenwaard
Herculesplein 341
3584 AA Utrecht

Vanuit richting Den Haag/Rotterdam
U volgt de A12 richting Utrecht. Vervolgens volgt u de borden Arnhem / Ring Jaarbeurs Utrecht (afrit 16 t/m 18). Dan neemt u de afslag Lunetten-Houten (afrit 18). Op de rotonde richting Lunetten, u rijdt nu op de Waterlinieweg.
U neemt afrit Stadion (Galgenwaard). Onder aan de afrit rechtsaf.
Het sportcentrum ligt rechtsachter het stadion.Vanuit richting Amsterdam/’s Hertogenbosch
U volgt de A2 tot knooppunt Oudenrijn. Vervolgens volgt u de borden A12 – richting Arnhem / Ring Zuid. Dan neemt u de afslag Lunetten-Houten
(afrit 18). Op de rotonde richting Lunetten, u rijdt nu op de Waterlinieweg.

Vanuit richting Arnhem
Bij knooppunt Lunetten richting Utrecht/Nieuwegein aanhouden. Vervolgens richting Utrecht-Oost/Rijnsweerd/Lunetten volgen. Bij de rotonde rechtsaf richting Utrecht-Oost/Galgenwaard. De Waterlinieweg volgen.

Vanuit de richting Breda
U volgt de A27 tot knooppunt Lunetten. U neemt afrit Centrum/Jaarbeurs (A12), na de afslag voegt u op de A12 in, hierna neemt u direct de afslag Lunetten/Galgenwaard (afrit 18). Bij de rotonde rechtsaf richting Utrecht-oost/Galgenwaard. De Waterlinieweg volgen. U neemt afrit Stadion (Galgenwaard). Onder aan de afrit rechtsaf.

Vanuit richting Hilversum/Amersfoort
Bij knooppunt Rijnsweerd richting Utrecht-centrum volgen. Bij de verkeerslichten gaat u linksaf richting centrum. Hierna eerste afslag nemen (Galgenwaard), bij verkeerslichten weer linksaf. U rijdt onder een viaduct door, daarna rechtsaf. Het sportcentrum ligt rechtsachter het stadion.

Openbaar vervoer
Vanaf het Utrecht CS is het sportcentrum te bereiken met buslijnen 12, 41 en 43. Kijk voor de zekerheid even op www.9292ov.nl. Als u met uw gezicht naar de hoofdingang staat, loopt u rechts om het stadion heen. U loopt langs de smalle zijde van het stadion en slaat links af. Hier vindt u de ingang van het sportcentrum die u via de trap of lift kunt bereiken.

PARKEREN

Parkeren in de parkeergarage van de Galgenwaard is voor eigen rekening. Het dagtarief op zaterdag en zondag is heel redelijk, namelijk 5 euro. Als bezoeker van het Sportcentrum kun je het beste via de meest links gelegen inrit “Stadion” inrijden, zo kom je direct in het parkeergedeelte onder Sportcentrum Galgenwaard uit.

VRIJ PARKEREN

In de buurt van de Galgenwaard is er op 6-10 minuten loopafstand voldoende mogelijkheid om gratis te parkeren.