Volleybal toernooi 2024

Ons jaarlijkse volleybaltoernooi voor mensen met Axiale SpA was dit keer op 20 april 2024. Tegelijkertijd vierden we ons 20-jarig bestaan. Dubbel feest dus op deze geweldige dag! De foto’s van 2024 staan in de onderstaande albums.

Het toernooi

Met dit toernooi willen we graag alle axspa patiënten in beweging houden. Iedereen op zijn eigen niveau, niet alleen op deze dag, maar het hele jaar rond.

Iedereen met Axiale SpA is welkom! En jawel, een enkele niet-patiënt mag ook.

Iedereen kan meedoen: als individu, duo, team of welke samenstelling dan ook. En natuurlijk zijn nieuwkomers en onervaren spelers ook zeer welkom. Het bewegen met elkaar op een gezellige manier staat centraal!!

Dit jaar gelukkig waren er iets meer teams dan afgelopen twee jaar. 16 teams speelden op 4 velden. Iedere wedstrijd duurde 15 minuten. De eerste ronde in 4 poules, gevolgd door 3 knock-outrondes. Ieder team speelde dus in totaal 6 wedstrijden. Zoals te verwachten leverde dat weer aardig wat spierpijn op.

Jubileum 20 jaar

Wij vierden samen met de deelnemers ons 20-jarig jubileum. Tijdens de opening keken we terug op de oprichting van de toenmalige stichting Bechterew in Beweging, de wijziging naar stichting Axiale SpA Nederland, en natuurlijk al onze volleybaltoernooien met soms verrassende acts en personen bij de opening of de sluiting. Het verloop van het aantal teams maakte een stijging mee van 12 tot maximaal 40 teams. Vele jaren speelden we op 8 velden tegelijkertijd. De laatste jaren neemt het aantal deelnemende teams langzaam af, vooral omdat vele regionale reumaverenigingen zijn gestopt. Wij hopen deze dalende trend te kunnen stoppen, en gaan daar komende tijd aan werken.

Om het jubileum een extra feestelijk tintje te geven, waren de complimentenmakers aanwezig. De deelnemers en onze zeer gewaardeerde vrijwilligers kregen allemaal een mooi persoonlijk compliment.

Informatie

Voor de geïnteresseerden hadden we weer het nodige informatiemateriaal uitgestald en opgehangen, ook de onderlinge contacten en gesprekjes zijn belangrijk. Dat helpt om goed om te gaan met de ziekte.

Oh ja, we hadden een winnaar….

Hoewel eigenlijk helemaal niet zo belangrijk hebben we natuurlijk wel een uitslag. De uitslag met 16 winnaars staat onder aan deze pagina.

Toernooifoto's

axiale_spa_volleybaltoernooi_2024_229