Eindelijk weer een volleybaltoernooi op zaterdag 25 juni 2022!

Beste volleybal vrienden,

We hebben leuk nieuws! Halverwege 2021 hebben we jullie gevraagd om 2 april 2022 in jullie agenda te zetten voor het 17e volleybaltoernooi die we al 2 keer hebben moeten uitstellen. En nu gaan we het nog een keer uitstellen maar dan niet met een heel jaar maar met slechts een paar maanden. De nieuwe datum is zaterdag 25 juni! En we zijn er voor 99% van overtuigd dat het dit keer echt doorgaat!

In december hebben we een enquête uitgestuurd met verschillende vragen over de data voor het toernooi. Daar is goed op gereageerd en wij zijn vooral blij met de vele reacties van deelnemers die graag weer willen volleyballen. Hoewel we in een compleet andere situatie zitten dan vorig jaar blijft het spannend om een evenement als ons volleybaltoernooi te organiseren. Veel mensen zijn inmiddels gevaccineerd, hebben een booster gehad of zijn van corona genezen. In 2020 en 2021 zaten we in april nog met veel beperkende maatregelen en in de zomermaanden mocht er vaak al meer. Daarom hebben wij er voor gekozen ons toernooi te verplaatsen naar 25 juni 2022! Wij verwachten dat we dan met weinig beperkingen het toernooi kunnen organiseren, daarbij realiseren we ons dat het dichter tegen de zomervakantie aanzit en er mogelijk al een aantal van jullie op vakantie is.

Het toernooi zal naar verwachting een iets ander karakter hebben. Er is namelijk een hoop gebeurd de laatste jaren. Iedereen is weer drie jaartjes ouder geworden en we hebben weinig mogen bewegen wat bij onze aandoening niet goed is. Maar we hopen dat iedereen deze periode toch goed is doorgekomen. Ook bij de reuma- en bechterew patiëntenverenigingen is veel gebeurd. Door de strategie van ReumaNederland en een vergrijzing in de besturen zijn er al diverse verenigingen en oefengroepen opgeheven. Het kan wel betekenen dat teams niet meer bestaan of compleet zijn. Maar iedereen kan mee blijven doen, als individu, duo, team of welke samenstelling dan ook. Het bewegen met elkaar op een gezellige manier blijft centraal staan!! Misschien wordt juist dát deel van het karakter van ons toernooi wel extra benadrukt.

Inschrijven is al mogelijk via onze website. We hopen dat jullie dat zo snel mogelijk massaal doen! Uiteraard volgen wij wel altijd de overheidsmaatregelen, het gebruik van een corona toegangsbewijs is dan ook zeer aannemelijk. Meer informatie over de (nu bekende) corona maatregelen staan op de website.

Groeten van ons bestuur!!