Afweer onderdrukkende medicijnen en Covid

In Actueel

Breaking news!

Een aantal maanden geleden is het Amsterdam UMC een groot onderzoek gestart naar het coronavirus bij patiënten met auto-immuunziekten, in samenwerking met reumabehandelcentrum Reade, LUMC, MUMC+, UMCG, Erasmus MC, onderzoeksinstituut Sanquin en het RIVM.  Deze Nederlandse Target-toB! (T2B) studie heeft als doel te onderzoeken of mensen die afweer onderdrukkende medicatie gebruiken wel voldoende beschermd zijn na  COVID vaccinatie. Eerste resultaten uit deze landelijke wetenschappelijke studie tonen aan dat het overgrote deel van de patiënten met een auto-immuunziekte (waaronder Axiale Spa) die afweer onderdrukkende medicijnen gebruikt bijna net zo veel beschermende antistoffen aanmaken als gezonde personen. Voor meer informatie verwijzen wij graag naar de onderstaande brief. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen wij dit met jullie delen.

Vanavond zal de NOS aandacht aan dit onderwerp besteden bij het NOS journaal /EenVandaag

brief-aan-patientenvereniging-update-t2b-covid-resultaten