Volleybaltoernooi 2019

Winnaar(s) Bechterew Volleybaltoernooi 2019 bekend

Op 30 maart 2019 werd het 16e Bechterew Volleybaltoernooi gehouden. Net als afgelopen jaar hebben 28 teams intensief gespeeld in de Galgenwaard te Utrecht. De uiteindelijke winnaar was team Pat uit Tsjechië. Zij worden uiteraard van harte gefeliciteerd! Ook de andere 27 teams hebben gewonnen: een geweldige sportdag, een fantastische sfeer, een goed humeur en een beetje(?) spierpijn.

Zo'n jaarlijks evenement motiveert ons allemaal om een jaar lang weer te gaan oefenen. We weten allemaal dat dat essentieel is voor onze gezondheid met Axiale SpA, maar ook dat het soms moeilijk is om het vol te houden. Stichting Axiale SpA is er van overtuigd dat het toernooi helpt om te blijven oefenen en sporten, en dat is toch het beste voor onze ziekte.

De strijd om de eerste plaats is niet belangrijk, maar wel leuk

Na het spelen van de poule wedstrijden konden teams worden verdeeld voor de volgende rondes. De 1e en 2e plaatsen van de poules speelden om de beste acht. Voor plaats 9 tot en met 16 werd gestreden door poule plaatsen 3 en 4. De overige teams speelden voor de plaatsen 17 tot 28. Dat is net zo intensief, net zo leuk, en net zo fijn. Je speelt dan immers tegen teams die ongeveer van je eigen niveau zijn.

Aan het eind van de dag was het doel bereikt: iedereen moe en voldaan naar huis na een gezellige borrel met prijsuitreiking!

Uitslag

Foto’s toernooi 2019

Alle foto's staan in het fotoalbum. De teamfoto's zijn met hoge kwaliteit via mijnalbum.nl te downloaden of af te drukken.

Iedereen weer heel erg bedankt voor deze geweldige dag

Tot volgend jaar!

Evenement

Stichting Axiale SpA Nederland organiseert het internationale Bechterew Volleybaltoernooi met deelname uit binnen- en buitenland. Dit toernooi vindt eenmaal per jaar plaats.

Op 8 velden spelen dan zo'n 250 tot 300 Bechterew patiënten volleybal met een lichtere bal en vereenvoudigde spelregels. Het is ieder jaar weer geweldig om te zien hoe leuk de mensen dit toernooi vinden.

Ons volleybaltoernooi is vooral een gezellig en sportief evenement. Meedoen is belangrijker dan winnen.

Programma 30 maart 2019

09.45 uur        Ontvangst en gelegenheid tot omkleden
10.45 uur        Opening toernooi
11.00 uur        Scheidsrechters instructie
11.10 uur        Gezamenlijke muzikale warming-up
11.30 uur        Start volleybaltoernooi
17.30 uur        Einde toernooi / omkleden
18.00 uur        Prijsuitreiking en afsluitende borrel in restaurant boven de sportzaal
20.00 uur        Sluiting

Voor het toernooi van 30 maart kan helaas niet meer worden ingeschreven.

Na inschrijving voor het toernooi worden jullie nader geïnformeerd met het definitieve programma en ontvangen jullie tevens een routebeschrijving. Deze informatie is ook altijd via deze webpagina beschikbaar.

Er zijn 2 inschrijfformulieren beschikbaar: Inschrijfformulier voor het inschrijven van teams Inschrijfformulier voor individuele spelers, die aan een team willen worden toegevoegd Wacht niet te lang met inschrijven want er kunnen maar maximaal 40 teams (met een minimum van 6 en een maximum van 10 deelnemers per team) aan het toernooi deelnemen.

Kosten

Stichting Axiale SpA Nederland dient voorzichtig om te gaan met de huidige beschikbare financiële middelen. Om het toernooi voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te houden hebben wij geprobeerd de kosten voor deelname zoveel mogelijk te beperken. De kosten zijn 10 euro per persoon. Hierbij zijn inbegrepen:

• deelname aan het volleybaltoernooi;
  • 2 consumptiebonnen (overdag of tijdens de afsluitende borrel te gebruiken);
  • een heerlijk lunchpakket;
  • hapjes tijdens de afsluiting.

De betaling van deelnamekosten zal rond 10 maart via automatische incasso gebeuren. Eventuele mutaties op het aantal deelnemers worden alleen nog door ons terugbetaald als deze uiterlijk 20 maart bij ons zijn binnengekomen.

NB. Houd ook rekening met de parkeerkosten, zie onderaan deze pagina.

Deelnemersinformatie

Programmaboekje

Wij drukken het programmaboekje niet meer af, het is beschikbaar als download.

Speciale ballen

Er wordt met speciale lichtere volleyballen gespeeld. Deze ballen kunnen besteld worden via onze bestelservice.

Spelschema en scheidsrechtersindeling

Download hier het spelschema met de scheidsrechtersindeling.

Schoeisel

Het dragen van schoenen met zwarte zolen of schoenen die ergens anders worden gedragen dan in een sportzaal, is niet toegestaan.

Lunch

Voor alle deelnemers wordt een lunchpakket verzorgd. De standaardpakketjes worden in de grote hal vlakbij de sportzaal uitgegeven. Vegetarische en halal lunches kan je in restaurant de Heksenketel ophalen.
Toeschouwers dienen zelf voor hun lunch te zorgen.

Voorkom blessures!

Door onderstaande aanwijzingen te volgen, kan je de kans op blessures aanzienlijk verminderen:

• Zorg er voor dat je zo fit mogelijk aan de dag begint,
  • Doe mee aan de warming-up,
  • Beweeg enkele minuten voor iedere wedstrijd om je spieren op te warmen,
  • Maak je veters voor iedere wedstrijd goed vast,
  • Doe tussen de wedstrijden een vest of trui aan,
  • Eet 2 uur voor aanvang van de wedstrijden een goede maaltijd en eet voldoende gedurende de gehele dag,
  • Denk er ook aan om voldoende te drinken, veel water of sportdrank.
  • Houd rekening met elkaar, niet iedereen is even soepel J,
  • Gebruik géén alcohol voor of tussen de wedstrijden,
  • Voorkom blessures door net- en voetfouten. Door de handen en voeten op de eigen speelhelft te houden, voorkom je contact met de tegenstander.

Heb je een blessure? Meld je bij de EHBO! Zij sturen je indien nodig naar de fysiotherapeut of sportmasseur.

Aansprakelijkheid

Stichting Axiale SpA Nederland doet zijn uiterste best om het toernooi zo goed mogelijk te organiseren.
Let echter op het volgende:

Deelname aan alle sportieve activiteiten die door de Stichting Axiale SpA Nederland worden georganiseerd geschied uit vrije wil en volledig op eigen risico. Stichting Axiale SpA Nederland kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor diefstal van eigendommen of voor letselschade bij ongevallen in welke vorm dan ook.

Reglement of Spelregels

Klik hier voor het downloaden van de aangepaste volleybalspelregels voor Bechterew oefengroepen en toernooien in PDF formaat.

Bereikbaarheid

Adres:
Galgenwaard
Herculesplein 341
3584 AA Utrecht

Vanuit richting Den Haag/Rotterdam
U volgt de A12 richting Utrecht. Vervolgens volgt u de borden Arnhem / Ring Jaarbeurs Utrecht (afrit 16 t/m 18). Dan neemt u de afslag Lunetten-Houten (afrit 18). Op de rotonde richting Lunetten, u rijdt nu op de Waterlinieweg.

Vanuit richting Amsterdam/'s Hertogenbosch
U volgt de A2 tot knooppunt Oudenrijn. Vervolgens volgt u de borden A12 - richting Arnhem / Ring Zuid. Dan neemt u de afslag Lunetten-Houten
(afrit 18). Op de rotonde richting Lunetten, u rijdt nu op de Waterlinieweg.

Vanuit richting Arnhem
Bij knooppunt Lunetten richting Utrecht/Nieuwegein aanhouden. Vervolgens richting Utrecht-Oost/Rijnsweerd/Lunetten volgen. Bij de rotonde rechtsaf richting Utrecht-Oost/Galgenwaard. De Waterlinieweg volgen.

Vanuit de richting Breda
U volgt de A27 tot knooppunt Lunetten. U neemt afrit Centrum/Jaarbeurs (A12), na de afslag voegt u op de A12 in, hierna neemt u direct de afslag Lunetten/Galgenwaard (afrit 18). Bij de rotonde rechtsaf richting Utrecht-oost/Galgenwaard. De Waterlinieweg volgen. U neemt afrit Stadion (Galgenwaard). Onder aan de afrit rechtsaf.

Vanuit richting Hilversum/Amersfoort
Bij knooppunt Rijnsweerd richting Utrecht-centrum volgen. Bij de verkeerslichten gaat u linksaf richting centrum. Hierna eerste afslag nemen (Galgenwaard), bij verkeerslichten weer linksaf. U rijdt onder een viaduct door, daarna rechtsaf. Het sportcentrum ligt rechtsachter het stadion.

Openbaar vervoer
Vanaf het Utrecht CS is het sportcentrum te bereiken met buslijnen 12, 41 en 43. Kijk voor de zekerheid even op www.9292ov.nl. Als u met uw gezicht naar de hoofdingang staat, loopt u rechts om het stadion heen. U loopt langs de smalle zijde van het stadion en slaat links af. Hier vindt u de ingang van het sportcentrum die u via de trap of lift kunt bereiken.

Parkeren

Parkeren in de parkeergarage van de Galgenwaard is voor eigen rekening. We zijn heel blij met de nieuwe tarieven. Het dagtarief op zaterdag en zondag is namelijk sterk verlaagd, en bedraagt nu 5 euro. Als bezoeker van het Sportcentrum kun je het beste via de meest links gelegen inrit “Stadion” inrijden, zo kom je direct in het parkeergedeelte onder Sportcentrum Galgenwaard uit.

Vrij parkeren

In de buurt van de Galgenwaard is er op 6-10 minuten loopafstand voldoende mogelijkheid om gratis te parkeren. Verdere informatie volgt.