Volleybaltoernooi 2018

14 April 2018: Internationaal Bechterew Volleybaltoernooi

Dat was hem dan, toernooi nummer.....

Image result for 15

Dit jaar hadden we 28 teams en een paar individuele inschrijvers, die in overleg meespeelden met een paar onderbezette teams.

Zo'n jaarlijks evenement motiveert ons allemaal om een jaar lang weer te gaan oefenen. We weten allemaal dat dat essentieel is voor onze gezondheid met Axiale SpA, maar ook dat het soms moeilijk is om het vol te houden. Stichting Axiale SpA is er van overtuigd dat het toernooi helpt om te blijven oefenen en sporten, en dat is toch het beste voor onze ziekte.

Dankbaar

Dat dit een jubileumtoernooi was, hebben we duidelijk gemerkt. Zelf openden wij het toernooi met een kwis waarin 15 jaar historie en onze dankbaarheid voor sponsors, vrijwilligers, deelnemers en de Galgenwaard de volle aandacht kreeg.

Dankzij initiatiefnemer Arjan van Dijk werd jullie dankbaarheid ook duidelijk. Er is een collecte gehouden voor het bestuur. Dat wordt een leuk etentje! Uiteraard doen wij het daar niet voor, wij merken ieder jaar weer dat jullie er net zo van genieten als wij. Kijk maar eens naar deze fantastische groepsfoto.

De strijd om de eerste plaats is niet belangrijk, maar wel leuk

Na het spelen van de poule wedstrijden konden teams worden verdeeld voor de volgende rondes. De 1e en 2e plaatsen van de poules speelden om de beste acht. Voor plaats 9 tot en met 16 werd gestreden door poule plaatsen 3 en 4. De overige teams speelden voor de plaatsen 17 tot 28. Dat is net zo intensief, net zo leuk, en net zo fijn. Je speelt dan immers tegen teams die ongeveer van je eigen niveau zijn.

Aan het eind van de dag was het doel bereikt: iedereen moe en voldaan naar de prijsuitreiking, de borrel en naar huis!

Tijdens de prijsuitreiking kregen de eerste drie teams een medaille en een beker overhandigd. Het winnend team was wederom NOVA van RPV Arnhem. Blijkbaar oefenen zij toch het meest...... Gefeliciteerd!

Uitslag

Foto’s toernooi 2018

Alle foto's staan in het fotoalbum. De teamfoto's zijn met hoge kwaliteit via mijnalbum.nl te downloaden of af te drukken.

Iedereen bedankt voor deze geweldige dag!