Over Stichting Axiale SpA Nederland

Stichting Axiale SpA Nederland is een organisatie die sinds 2004 (toen onder de naam Stichting Bechterew in Beweging) actief is voor mensen met Axiale SpA (Ziekte van Bechterew). Zij bestaat uit een team van zes bestuursleden, die bijna allemaal zelf deze reumatische aandoening hebben. Ervaringsdeskundigheid speelt dus een grote rol bij het denken en doen voor deze doelgroep.

Een professioneel team van medische adviseurs ondersteunt Stichting Axiale SpA Nederland bij al haar werkzaamheden.

In beweging blijven is essentieel om verstijving van de wervelkolom tegen te gaan. Regelmaat en discipline zijn daarbij heel belangrijk: door oefeningen en goed bewegen tijdens actieve en niet-actieve periodes van de ziekte kun je het ziekteproces aanzienlijk vertragen.
Stichting Axiale SpA Nederland haakt hier graag op in door het organiseren van nationale en internationale beweegevenementen. Los van het feit dat bewegen zeer belangrijk is, is ook het onderlinge contact van groot belang. Het onder elkaar zijn, met elkaar sporten en ervaringen uitwisselen wordt als zeer positief ervaren.

Stichting Axiale SpA Nederland doet veel aan voorlichting zoals:

• Een uitgebreide eigen website met bestelservice
  • De digitale Nieuwsbrief
  • De digitale Vraagrubriek