Walk Your A.S. Off is een “virtuele” wandeling met deelnemers uit de hele wereld. Virtueel betekent dat je in je eigen omgeving wandelt, sport of beweegt. Dat mag in je eentje, maar ook met anderen (maar denk wel aan de Corona regels). Je doet dit niet alleen voor je eigen gezondheid en welzijn, maar ook om de bekendheid van axiale SpA te verbeteren.

Stichting Axiale SpA Nederland heeft een team gestart, team Axspa NL.

Ons doel is om Nederlandse axiale SpA patiënten en hun familie en vrienden virtueel samen te brengen. In een maand tijd werken we samen aan ons welzijn en gezondheid. Daarnaast werken we aan een bredere bekendheid van axiale SpA.

Doe jij ook mee? Of nog beter doe jij samen met je familie en vrienden mee?

Walk Your A.S. Off  bestaat sinds 2015. Ze hebben ieder jaar een nieuw doel. Met alle deelnemers zijn ze al rond de aardbol gelopen en hebben de afstand tot de maan gehaald. Wij willen nu ook mee gaan doen met het nieuwe doel: genoeg stappen halen om tot Mars te komen. Dit is een 10-jarig doel.
Waarom 10 jaar? Omdat wereldwijd het gemiddeld 10 jaar duurt om de diagnose axiale SpA te stellen. Dit is veel te lang, en één van de redenen om de bekendheid van onze ziekte te verhogen.

Mee doen is heel makkelijk

1. Ga naar de website walkasone.org

2. Registreer jezelf als deelnemer

3. Selecteer team AxSpA NL als je team

Registreer je voor Walk Your A.S. Off en doe mee met ons team AxSpA NL

Vanaf nu kan je dagelijks je activiteit bijhouden. Als je hebt gewandeld, gefietst of een huishoudelijke taak hebt gedaan, het is allemaal goed voor je lichamelijke en mentale gezondheid. Veel mensen kunnen hun stappen bijhouden via bijvoorbeeld hun telefoon of activity tracker. Om zonder stappenteller wandelen en andere activiteiten om te zetten in stappen, kan je onderstaande tabel gebruiken.

Je kan ook zelf de aandacht voor axiale SpA vergroten door onze Facebook berichten te delen. We dagen je ook uit om sportieve, gekke en motiverende wandelfoto’s of berichten met ons te delen bij ons Facebookbericht over Walk Your AS Off op Facebook Stichting Axiale SpA of via e-mail (info@stichting-axialespa.nl).

Activiteit Aantal stappen per minuut
Fietsen 170